De Grampions , Bendigo en Echuca - Reisverslag uit Carrum Downs, Australië van Ton Buelens - WaarBenJij.nu De Grampions , Bendigo en Echuca - Reisverslag uit Carrum Downs, Australië van Ton Buelens - WaarBenJij.nu

De Grampions , Bendigo en Echuca

Door: Ton buelens

Blijf op de hoogte en volg Ton

28 November 2015 | Australië, Carrum Downs

Op 17 nov rijden we naar de Grampions een bergketen 250 km van Melbourne midden in de staat Victoria je kunt er mooi wandelen prachtige uitzichten onderweg bezoeken we een mooi oud stadje Kyneton met veel mooie oude en historische gebouwen ook Maryorough is een bezoek waard dan rijden we naar de hut van onze vriendendeze ligt afgelegen in de busch , er is hier geen water dat brengen we mee en voor de wc moet je met de schop achter de boom , Douchen doen we buiten het lijkt wel adam en eva in het paradijs hier blijven we 4 dagen als je s morgens wakker wordt hoor jede vogels en hoppen de kangeroe s rond de hut.de dag later gaan we wandelen in het mt Buangor state park een mooie tocht met 3 watervallen tussen hoge bomen en boomvarens we zijn hier ook alleen , dan naar de Grampions naar Halls gap hier wandelen de Venus bath route , de Macenzie fals en het schitterend uitzicht vanaf de Balconie s verder bezoeken we Ararat de dag daarna brengen we een bezoek aan een familie lid het is vandaag 34 graden hier repareren we de koelkast van een caravan eten lunch en rond 17.00 uur rijden we weer naar de hut en komen daar aan net voordat het donker wordt , die avond stormt het hard en veel bliksem maar weinig regen dan slaap je niet gerust in het droge busch land .
Vrijdag is het sober weer met motregen we rijden naar St Arnaud een goudzoekers stadje uit 1855 hier ook mooie gebouwen en historische huizen met gietjizer balkon hekken dit was vroeger de ballast van de schepen vanuit St Arnaud via halls gap naar Dunkeld via de Victoria valley road hier zien we een heel andere kant van de Grampions heel landelijk veel schapen, koeien en paarden in dan door naar Dunkeld dit is een klein charmant dorpje terugnaar de hut via Stawell gelukkig is het weer beter en kunnen we buiten eten en die avond in de lucht zo helder dat je alle sterren kunt zien want in de wijde omgeving is er geen straat verlichting of ander licht ,
de volgende dag rijden we naar Maldon dit is ook zo een oud stadje met schitterende oude gebouwen en historische huizen en vele antiek winkels net een levend museum dan verder via Bendigo naar Echuca dit is een oud haven stadje aan de Murry rivier via deze rivier werd vroeger alles vervoerd naar het binnenland en is nu een toeristische plaats we doen een poer met een oude radder stoomboot en bekijken de oude haven de dag later rijden we via Schapperton weer terug naar Melbourne een mooie tocht door de Yarra ranges wel een gravel weg maar heel mooi om 20.00 s avonds zijn we weer thuis in Melbourne een mooie tocht