New zeeland eiland van exreme - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Ton Buelens - WaarBenJij.nu New zeeland eiland van exreme - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Ton Buelens - WaarBenJij.nu

New zeeland eiland van exreme

Door: Ton buelens

Blijf op de hoogte en volg Ton

21 Oktober 2015 | Australië, Melbourne

Op 28 sept vliegen we van Melbourne naar Wellington de hoofdstad van Newzeeland.
we verblijven een paar dagen bij de fam Tholen en verkennen Wellington en omgeving met mooie uitzichten vanaf victoria lookout en de cable car.
Dan gaan we de camper ophalen een soort station car met gordijntjes heeft iets weg van een moderne lijkwagen en achterin zit de keuken hiermee gaan we het noorder eiland verkennen we rijden door oude dorpjes en wijngaarden naar Hastings de volgende dag lopen we door de Art deco stad Napier met zijn pastelkleurigge gebouwenprachtig om te zien heel relaxt.
De volgende stop is het Uwerara nationaal park bijna net zo groot als Nederland, hier zien we veel watervallen, bossen en een heel groot meer ,
mooie omgeving om te wandelen, we rijden via de gavelweg dwars door het park naar Taupo een gezellig toeristen stadje
we maken een boottocht op lake Taupo en bekijken de Maori gravures,
schitterend omte zien en het weer is ook prachtig 22 graden en blauwe lucht In de verte zien we de besneeuwde pieken van het Tongarero nationaal park,
hier gaan we de volgende dag heen,
we komen langs Huka falls een smalle maar krachtige waterval.
In Tongarero nationaal park op 2800 meter zijn ze volop aan het skiën,
wij houden het bij wandelen ookhier volop keuze uit div wandelroutes ,
na de sneeuw gaan we naar Rotorua en omgeving dit gebied staat bekend om zijn modder poelen, geysir s, zwavelbaden en gekleurde heetwater poelen een schitterend schilders pallet gelukkig valt de stank mee het lijkt ofje op een andere planeet bent.
Verder naar het gebied van de Coromandel weer een heel ander gebied aan de oost kust prachtige stille stranden met heel helder water een heet water strand wel 60 graden en Cathedral cove dit moet je gezien hebben ook de .........gorge moet je gezien hebben ook hier kunnen we veel wandelen we komen terug via de forgotten highway een schitterende tocht , weinig toeristen, heel veel schapen en groene heuvels we zijn nu aan de west kust in Stradfort .
de omgeving wordt gedomineerd door Mount Egmond 2518 meter hoog ookhier een besneeuwde top en blauwe lucht dan naar New plymouthde stad met de vele parken ,
Het weer zat mee 20 tot 22 graden 1 dag regen maar veel wind op de terug weg naar Wellington bezoeken we de stad Wanganui met een mooi museum dat vele spullen van vroeger laat zien,
dan leveren we de camper weer in en slapen die nacht in een appartement met uitzicht op de stad een mijoen dollar uitzicht da vliegen we naar Melbourne waar onze vrienden ons weer ophalen een reis om niet te vergeten

• 21 Oktober 2015 - 07:26

Germieke, Medivoet Leven Op Goede Voet:

Hallo Ton en Yvonne,

Het is onvergetelijk en geweldig mooi wat jullie allemaal zien en beleven. Een droom die uitkomt. Heb geprobeerd met je te connecten op linked in. Echter dat gaat niet met mijn e-mailadres. Heel veel groetjes en ik kijk uit naar een volgend verslag met belevenissen.

Germieke Sleddens
    Pedicure salon Medivoet leven op goede voet

• 21 Oktober 2015 - 13:23

Opa Harrie:

Hallo Ton en Yvonne,

Allereerst wil ik jullie bedanken voor het telefoontje op mijn verjaardag 4 oktober, daar was ik zo blij mee.
    Nadat ik jullie aan de telefoon heb gehad, heb ik de mooiste dag van mijn leven gehad want toen zijn Eduard, Inge en Lars op bezoek geweest. Ik heb Lars wel anderhalf uur op schoot gehad en hem de fles gegeven. We hebben toen foto's gemaakt voor de 4 generatie, die inmiddels in het Valkenswaards weekblad hebben gestaan, en heb die natuurlijk al aan iedereen laten zien.
    Verder gaat hier alles goed, ben blij dat ik regelmatig jullie reisverslagen kan lezen.

Heel veel groetjes van (over) opa.
    En natuurlijk van alle zusters hier!!!!

• 22 Oktober 2015 - 21:20

Frank Kilkens:

Hoi Wereld reizigers het was weer een mooi reisverslag,hoeveel kaartjes heb je ondertussen al vol geschoten.Maar als ik het goed begrepen heb ben je nou met Jullie teeetjes in het Mallorca van Australië.of wel New Caledonia,ben benieuwd naar die foto's.Maar verder heel veel plezier daar,tot het volgende reisverslag Gr uit Vhoven.