veelzijdig Maleisie - Reisverslag uit George Town, Maleisië van Ton Buelens - WaarBenJij.nu veelzijdig Maleisie - Reisverslag uit George Town, Maleisië van Ton Buelens - WaarBenJij.nu

veelzijdig Maleisie

Door: Yvonne Buelens

Blijf op de hoogte en volg Ton

12 Juni 2015 | Maleisië, George Town

Na Borneo zijn we wel toe aan wat ontspanning we vliegen naar Lankawi en verblijven 4 dagen op een prachtig resort met een heel lang en mooi zwembad , poolbar, en het ontbijt buffet mag er ook wezen zo uitgebreid hebben we nog niet meegemaakt het avondeten is ook in buffetvorm prachtig en ook lekker er wordt ook nog vanalles vers gebakken.
Dan vliegen we naar Kualalumpur een prachtigge stad met al die wolkenkrabbers , zoals de Petronas twin tower we wandelen door de stad ,
van china town naar litle India , we nemen de hopon hopoff bus die maakt een mooie ronde door het centrum en je kunt op div plaatsen uitstappen en later weer verder gaan de stad zelf is heel schoon en er zijn vele restaurants dan krijgen we de huurauto en rijden naar Malakka een stad met Nederlandse gebouwen dan weer verder naar de Woudreuzen van het Taman Negara nationaal park we maken hier een boottocht door div stroomversnellingen je wordt gegaradeerd nat ook bezoeken we een Orang Asli dorp en leren meer over hun leef gewoonte volgende dag met een gids het nationale park in naar een uitkijkpunt op 342 meter hoogte ook hier wordt je nat van het zweet 90% luchtvochtigheid en klimmen over een moeilijk pad maar het uitzicht was de moeite waard dan nog een canopy walk 5 van die wiebel bruggen op 45 meter hoog tussen de boomtoppen op het einde een trap zonder beveiliging best eng die avond gaan we op nacht safari in een 4wd 6 personen in de bak en 4 man op het dak dan begint het hard te regenen de tocht gaat gewoon door we rijden een palm plantage in opzoek naar dieren het houd op met regenen en we zien uilen, slangen, een arend, en zo een diertje met van die grote ogen we zijn drijfnat en worden terug naar het hotel gebracht,
De volgende dag gaan we zelf wandelen in het nationale park we maken eenkorte wandeling en zien veel allerlei insekten, vlinders, en 2 zeldzame herten die laten zich maar aarzelend z ien mooi toch die avond gaan we nog een keer het park in voor een nacht wandeling met een gids we zien dan spinnen, schorpioenen, en div insecten ook een slow lorry een leuk klein diertje met van die grote ogen we zien ook een tamme Tapir die door iedereen wordt aangehaald best zielig .
Na 4 dagen gaan we verder op naar de thee in de Camaron highlands het gebied heeft veel weg van Engeland ook hier is het heel vochtig er is geen verwarming en alles is wat dompig en ruikt muf,
de omgeving is schitterend we zijn hier op 1500 meter hoogte en overal zie je thee struiken en groente kassen,
we boeken een 4x4 toer die brengt ons naar de thee plantage en we krijgen uitleg hierover dan naar het mossi forrest een heel oud stuk bos op de top van de heuvels verder naar de thee fabriek van Boh en daarna nog naar een vlindertuin , die ook slangen en reptielen houden als afsluiting van de tour bezoeken we een aardbeien farm en proeven de verse en gedroogde aardbeien ,
De volgende dag rijden we zelf met de suto naar verschillende watervallen en laat in de middag hebben we high thee in het Old smokers house ,
Dan verlaten we de vochtigge thee velden en rijden naar Penang een schiereiland met als hoofdstad Georgetown het oude centrum staat op de UNESCO lijst vanwege zijn historische panden de stad is erg foto geniek,
de volgende dag maken we een wandeling in het Penang national park een zware tocht , mooie velate stranden en dan door het regenwoud 248 meter omhoog naar een vuurtoren ook hier zijn we drijfnat van het zweten ,
Maar we hebben een douche in het hotel .
Na penang rijden we naar kualalumpur leveren we de auto in en vliegen naar Jakarta,
opweg naar ons volgende avontuur