Prachtige tempels in Cambodja - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Ton Buelens - WaarBenJij.nu Prachtige tempels in Cambodja - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Ton Buelens - WaarBenJij.nu

Prachtige tempels in Cambodja

Door: Ton buelens

Blijf op de hoogte en volg Ton

17 Mei 2015 | Cambodja, Khett Siem Reab

We vliegen van Pakse naar Siem reap dit ligt in Cambodja vlak bij het tempel complex van Ankor wat het grootste religieuze hindoeïstische bouwerk ter wereld het hele gebied staat op de UNESCO lijst je kunt de tempels op vele manieren bezoeken op de fiets, taxi, motor tuktuk, scooter de tuktuk lijkt wel een paarde koets maar dan met een scooter er voor ipv een paard wij gaan met een taxi en maken de grote ronde dat wil zeggen veel bekende tempels die iedereen wil zien maar eerst een entre kaartje kopen dat kan voor 1,3 of 7 dagen en is zeer persoons gebonden want je foto staat op het pasje dan opweg naar Ankor wat we lopen hier door het tempel complex en om een overzicht te krijgen kun je binnen in de tempel helemaal naar boven wat een pracht en praal dan verder naar Ankor Thom dit is een tempel binnen een tempel complex hier staat de Bayon tempel met de vele gezichten op de zuilen het is voor de meeste mensen de mooiste tempel dan de Ta phrom tempel een tempel die door boomwortels wordt overwoekerd en is gebruikt tijdens de opname van de film Tomb Raider de volgende dag gaan we nog meer bekijken maar dan de tempels die verder weg liggen Banteay srei is bekend om zijn indrukwekkende sculpturen we beklimmen een heuvel hier is een hindoeïstische plaats Kbalspean met afbeeldingen van hindoeïstische goden uitgehouwen in steen zowel boven als onder water maarja het was wel een k
im van 1,5 km om er te komen dan rijden we naar de Beng melea tempel deze is deels een ruïne en wordt langzaam terug genomen door de jungle je klimt en klautert onder begeleiding van een gids tussen lianen en omgevallen brokstukken door de tempel deze ervaring heb je nergens anders Siem reap is een heel gezelligge toeristische plaats met vele hotels , restaurants en cafés dit gebied wordt ook wel Pub street genoemd en er is iedere avond een markt
na dit alles gaan we opweg naar Phnom phen dit doen we in een luxe bus met wifi en airco .
het eten in Cambodja is niet zo pittig als in de omliggende landen veel rijst en noodle gerechten .
ook het vervoer is anders omdat veel mensen arm zijn hebben ze vanalles bedacht met 4 of 5 man op een scooter is maar heel normaal een tuktuk volgepakt met spullen breder en hoger als bij ons een vrachtwagen als er maar ergens een plekje is om te zitten of staan kun je nog mee In Phnom phen bezoeken we het royal paleis en ook de Tol sleng gevangenis wasr in de tijd van Pol pot mensen werden opgesloten en vehoord daarna werden ze naar de Killing fields gebracht waar ze dan vermoord werden en in massa graven werden gegooid op deze plek staat nu een gedenk stupa mei daarin alle botten en schedels van de slachtoffers
verder bekijken we in de stad nog enkele tempelsen gaan ook naar div markten ook heb ik het aangedurfd om naar de kapper te gaan dan is het tijd om naar de volgende bestemming te gaan en dat wordt Maleisië maar dat schrijven we de volgende keer.