De veborgen schatten van Burma - Reisverslag uit Inle, Myanmar van Ton Buelens - WaarBenJij.nu De veborgen schatten van Burma - Reisverslag uit Inle, Myanmar van Ton Buelens - WaarBenJij.nu

De veborgen schatten van Burma

Door: Ton buelens

Blijf op de hoogte en volg Ton

12 April 2015 | Myanmar, Inle

We gaan een wandel route lopen door Yangon ,
Hier zijn nog vele koloniale gebouwen te zien,
In Yangon lijkt het altijd en overal markt overdag en s avonds,
we lopen via de kraampjes door de stad het is er zo laag en smal ,
dat je bang bent dat je iets omloopt op straat lopen is ook geen succes,
vanwege het hectische verkeer.
We zien prachtige gebouwen mooie opgeknapte en sommige vervallen,
Er is veel pracht en praal te zien maar de stad is vies,
Het is erg heet 39 graden daarom gaan we ons opfrissen en thee drinken in het 5 sterren Strand hotel dat nog glorie heeft en de uitstraling van de koloniale tijd,
Die avond lopen we naar het Kandawgyi meer vanaf een platform heb je een mooie uitzichten over het meer het restaurant en opde achtergrond de Shwedagon pagoda mooie als de zon onder gaat.
De volgende dag vertrekken we naar Heho vandaar met een open picup
naar het stadje Nyaungshwe aan het Inle meer,
Een leuk stadje omspannen sfeer veel restaurants en hotels .
we gaan een boot tocht via de kanalen naar het Inle meer,
We zien paalwoningen drijvende tuinen en de beroemde eenbeen roeinde vissers die de boot met een been roeiend voortbewegen heel apart om te zien ook maken we verschillende stops bij een smid een lotes weverij,
en sigaren maker, botenbouwer, zilver smid nade lunch gaan we naar een pagoda met wel 1050 shedy s op de terugweg lijkt het dat de bootsman ons de fauna en flora wil laten zien maar de diesel is op hij zwaait naar een collega die wat brandstof aan hem geeft uiteindelijk komen we weer in het stadje de boottocht was een heel mooie beleving,
Gisteren hebben we de Pindya grot bezocht met wel meer dan 8090 boeda beelden van allerlei afmetingen en materialen je weet niet waar je kijken moet de tocht ernaartoe was ook mooi via het platteland waar ze nog met ossekar rijden op de terugweg bezoeken we een houten klooster en de regio markt in het dorp Heho ze komen van heinde en ver er naartoe met alle vervoers middelen ,
vadaag lekker luieren aan het zwembad,
Morgen vliegen we verder van Heho naar Mandalay.
Groetjes ton en yvonne

• 13 April 2015 - 19:38

Frank Kilkens:

Hoi Vakantiegangers ik heb jullie verslag gelezen,volgens mij komen jullie ogen tekort.dus maak maar veul foto's,als jullie dan een keertje terug komen .dan ben ik heel benieuwd.veel plezier en kijk weer uit naar het volgende verslag.groetjes uit Vhoven

• 16 April 2015 - 00:02

Ingrid De Proost:

Hee luitjes .leuk om alles ff te lezen .geweldig wat jullie doen .ben al weer benieuwd naar het volgende.gr ingrid

• 25 April 2015 - 08:17

Ger En Marij Van Dijk:

Hallo Ton en Yvonne,

Leuk om te lezen die reisverslagen. Ik neem aan dat jullie veel foto's maken. Misschien ook leuk om jullie reis te filmen.

Groeten,
    Ger en Marij